Suret6_Kapak

Yeni Türkiye Sineması deyince bu sinemanın içinde yeni olanın ne olduğu sorusuna insanın aklı takılıyor. Bu fark nerede ve nasıl ortaya çıktı ve ne anlama geliyor? Bu soru röportajlarda yönetmenlerin kendi tanımlarıyla ortaya konuyor.Dosyada röportajlar dışında Yeni Türkiye Sineması’nın öncülerinden biri sayılan Tabutta Rövaşata filmi üzerinden “erkek olma” meselesi ele alınıyor ve ayrıca Lütfi Akad, Nuri Bilge Ceylan sineması tartışılıyor. Psikanalitik Diyaloglar bölümünde ise ağırlıklı olarak dürtü konusuna odaklanılıyor.

Satın Almak İçin Tıklayınız.

İçindekiler

Elsa Cayat
Kendini Sevebilme Kapasitesi

Editör’den . . .

Dosya: Yeni Türkiye Sineması

– Yavuz Erten
Reha Erdem’le Yeşilçam, Yeni Türkiye Sineması ve Özgürlük Üzerine

– Seyfettin Tokmak
Girizgâh, İlksen Başarır Röportajı, Mahmut Fazıl Coşkun Röportajı,
Belmin Söylemez Röportajı, Ali Aydın Röportajı, Hakkı Kurtuluş
Röportajı, İnan Temelkuran Röportajı

– Burçak Erdal
Yarı Tanrı Babalar ve Onların Mahsun Oğulları

– Cemal Dindar
Lütfi Akad Sineması ve Gelin-Düğün-Diyet

– Özgür Öğütcen
Nuri Bilge Ceylan Sineması Üzerine

Psikanalitik Diyaloglar

– Mehmet Öznur
İmkânsızın Ötesinde

– Barış Özgen Şensoy
Maurice Apprey ile “Bir Yazma Ketlenmesi Vakasının Analizi” Hakkında Röportaj

– Büşra Yalçınöz
Karşıaktarımın İfadesi: Psikanalitik İlişkide Kendini Açma Pratiği

– Madeleine Vermorel
Goethe’den Freud’a Dürtü (Trieb)

– Jane Van Buren
Annenin Bedeninin Keşfi ve Kızın Öznelliğinin Yaratımı